SEO και AdWords: Ο κατάλληλος συνδυασμός
Ο συνηθισμένος τρόπος προώθησης ενός site από τους επαγγελματίες του Online Marketing είναι είτε μόνο η προσπάθεια βελτιστοποίησης του site (SEO) είτε μόνο διαφημιστικές καμπάνιες σε AdWords. Όμως η τακτική αυτή δεν φέρνει τα μέγιστα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η σωστή προώθηση και διαφήμιση ενός site περιλαμβάνει συνδυασμό και του SEO και του AdWords. Η σωστή και μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO μπορεί να φέρει αποτελέσματα για μεγάλο χρονικό διάστημα με πρώτες θέσεις σε πολλές σημαντικές φράσεις-κλειδιά φέρνοντας κίνηση στο site και βελτιώνοντας το brand name της επιχείρησης. Το SEO συγκριτικά με το AdWords είναι συνήθως αρκετά φθηνότερο και εξασφαλίζει σταθερή διαφήμιση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Από την άλλη πλευρά το AdWords προσφέρει άμεσα αποτελέσματα με κίνηση από την πρώτη μέρα που ξεκινάει η καμπάνια. Στο Adwords πληρώνουμε είτε με το κλικ είτε με τις εμφανίσεις των διαφημίσεων στους πιθανούς πελάτες μας.
Για τη σωστή χρήση και των δυο τεχνικών πρέπει να καθοριστεί από την αρχή στρατηγική με συγκεκριμένα βήματα.
Το 1ο βήμα είναι να δημιουργηθούν σωστές καμπάνιες AdWords. Χρειάζεται καταμερισμός των διαφημίσεων σε Ad groups ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που θα στέλνουν τους επισκέπτες σε σχετικές με τη διαφήμιση σελίδες. Αν δε γίνει σωστό στήσιμο από την αρχή ή πχ. όλες οι διαφημίσεις στέλνουν το χρήστη στην αρχική μας σελίδα τότε χάνουμε πελάτες και επίσης πληρώνουμε περισσότερα χρήματα για διαφήμιση.
Το 2ο βήμα είναι να συνδέσουμε το λογαριασμό AdWords με το Google Analytics. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την κίνηση καθώς και τη συμπεριφορά των χρηστών πχ. conversions, bounce rate κτλ.
Στη συνέχεια πρέπει να συνδυάσουμε SEO και AdWords:
1. Δημιουργία Landing pages
Σελίδες με καλό περιεχόμενο έχουν αξία τόσο για το SEO όσο και για το quality score των διαφημίσεων. Το AdWords βοηθά στην αξιολόγηση διαφόρων στοιχείων όπως η αξία των σελίδων για τη Google, τα keywords αυτών των σελίδων, η αξιολόγηση των χρηστών που επισκέπτονται και χρησιμοποιούν αυτές τις σελίδες κτλ.
2. Επιλογή των φράσεων-κλειδιά
Μετά την αλλαγή στο Google Analytics και τη σχεδόν ’’εξαφάνιση’’ της ανάλυσης των keywords (‘’not provided’’), το AdWords έχει γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο για την ανάλυση των keywords που σχετίζονται και με την SEO στρατηγική μας.
Ο συνδυασμός paid και organic επισκέψεων ανάλογα με τα keywords και τους ανταγωνιστές πρέπει να αποτελεί τη βασική φιλοσοφία της online στρατηγικής μια επιχείρησης. Επειδή τις περισσότερες φορές το budget είναι συγκεκριμένο και περιορισμένο θα πρέπει να γίνεται συχνά επιλογή των keywords που θα στοχευτούν σε AdWords και αυτών που θα χρησιμοποιηθούν για βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα σε keywords με ακριβό pay per click είναι προτιμότερο να επιλέξουμε το SEO και αντίστοιχα για keywords με υψηλό ανταγωνισμό στο SEO είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε AdWords.
Χρήσιμες Συμβουλές
1) AdWords στο brand
H Διαφήμιση με keyword στο brand name ακόμα και αν βγαίνει ούτως ή άλλως πρώτο αποτέλεσμα είναι τις περισσότερες φορές επικερδής κίνηση. Όταν το site μας βγαίνει στα 2 πρώτα αποτελέσματα έχουμε όφελος ότι το brand αποκτά περισσότερη αξία στη σκέψη των υποψήφιων πελατών. Πιθανότατα θα χάσουμε κίνηση από τα οργανικά αποτελέσματα αλλά θα έχουμε περισσότερες συνολικά επισκέψεις με πολύ χαμηλό cost per click.
2) AdWords ως backup για το SEO
To SEO δεν είναι θετική επιστήμη με συγκεκριμένα αποτελέσματα προσδιορισμένα εκ των προτέρων και μπορεί να μην έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και για συγκεκριμένα keywords γιατί υπόκειται σε αστάθμητους παράγοντες όπως βελτίωση των site των ανταγωνιστών, αλλαγές στον αλγόριθμο της Google κτλ. Μια άμεση αλλά προσωρινή λύση μπορεί να είναι η χρήση AdWords για τα συγκεκριμένα keywords μέχρι να γίνει επανακαθορισμός της SEO στρατηγικής.
3) AdWords για Link Building
ΜΕ το AdWords μπορούμε να διαφημίσουμε συγκεκριμένες σελίδες σε ευρύ κοινό. Αν το περιεχόμενο είναι ενδιαφέρον οι χρήστες είναι αρκετά πιθανό να το μοιραστούν μέσα από το δικό τους site ή στα social media. Έτσι με το link building ανεβαίνει η αξία αυτών των σελίδων στην κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.
Συμπέρασμα
To SEO και το AdWords μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά για περισσότερη κίνηση και μεγαλύτερα κέρδη. Λίγα είναι τα brands, ειδικά στον ελληνικό χώρο, τα οποία εκμεταλλεύονται στο έπακρο και τις 2 στρατηγικές μαζί. Αυτό όμως είναι το κλειδί και αν χρησιμοποιηθεί σωστά θα αποφέρει τα μέγιστα οφέλη στο διαδικτυακό μάρκετινγκ!