Υπηρεσίες SEO, Digital Marketing & Social Media 

Facebook Twitter Gplus Pinterest E-mail RSS
formats

Μηχανές αναζήτησης, google, spiders και το ταξίδι στο χρόνο

Στη σημερινή εποχή το internet δε θα είχε τη μορφή και τη χρησιμότητα που έχει χωρίς την ύπαρξη των μηχανών αναζήτησης. Οι τρεις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης είναι η Google, η Yahoo και η Bing. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι μεγαλύτερες βιβλιοθήκες που έχουν εμφανιστεί ποτέ…!

Μέχρι το 1998 και την εμφάνιση της Google υπήρχαν πολλές μηχανές αναζήτησης που χρησιμοποιούσαν FTP και HTTP για να ανταλλάσουν πληροφορίες. Εκείνη την εποχή υπήρχε μεγάλη κόντρα ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης και τα directories. μεγάλη διαφορά είναι ότι στην πρώτη περίπτωση ψάχναμε κάνοντας αναζητήσεις σε όλες τις ιστοσελίδες, ενώ στη δεύτερηκάνοντας περιηγήσεις σε ευρετήρια καταχωρημένων ιστοσελίδων.


μηχανές αναζήτησης

Ανενεργές μηχανές αναζήτησης

 

παλιές μηχανές αναζήτησης

Παλιές μηχανές αναζήτησης εκ των οποίων κάποιες παραμένουν ενεργές

 

Παρατηρούμε ότι η Υαhoo υπάρχει από το 1995, αλλά μέχρι και το 2004 λειτουργούσε μόνο ως directory. Στη συνέχεια  δημιούργησε τη δική της μηχανή αναζήτησης.

Το 1998 η Google μπήκε δυναμικά στο χώρο των μηχανών αναζήτησης εισάγοντας  ένα δικό της  καινοτόμο σύστημα αξιολόγησης και κατάταξης των αποτελεσμάτων. Η βασική διαφορά ήταν ότι ξεκίνησε να αξιολογεί τα links προς μια ιστοσελίδα, τα λεγόμενα backlinks. Όσα περισσότερα backlinks είχε μια ιστοσελίδα τόσο πιο δημοφιλής σήμαινε ότι ήταν. Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να βρίσκεται ψηλότερα και στην κατάταξη. Σήμερα παρόμοιες διαδικασίες αξιολόγησης ακολουθούν η Υαhoo και η Bing.

Spiders για μηχανές αναζήτησης

Η βασική ιδέα για τον τρόπο κατάταξης των αποτελεσμάτων είναι παρεμφερής αλλά κάθε μηχανή αναζήτησης έχει τους δικούς της αλγορίθμους και προγράμματα (spiders, crawlers), για να συλλέγουν πληροφορίες και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα.

 

συλλογή πληροφοριών spiders

Προγράμματα συλλογής πληροφοριών (spiders)

 

Social Media και ο ρόλος του SEO

Σκοπός της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης είναι να παρουσιάζει αποτελέσματα όσο το δυνατόν πιο κοντά στα προσωπικά γούστα ή ενδιαφέροντα του καθενός και συσχετιζόμενα με το αντικείμενο της αναζήτησης. Έτσι σιγά-σιγά  τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Google+, Facebook και Twitter αναβαθμίζονται κερδίζοντας σε μεγάλο βαθμό  μέρος της σημασία που έχουν τα backlinks. Πλέον οι μηχανές αναζήτησης περνούν στην εποχή των social media. Έτσι, αξιολογούνται καλύτερα οι ‘’ζώντανες’’ σελίδες (έτσι τις ονομάζω προσωπικά). Δηλαδή, σελίδες οι οποίες δέχονται πολλά likes, που γίνονται πολλές φορές share και που γενικότερα  η Google και οι υπόλοιπες μηχανές καταλαβαίνουν ότι ενδιαφέρουν  τους χρήστες.

Έτσι παραδοσιακές τεχνικές όπου στατικά links βοηθούσαν στην καλύτερη κατάταξη μίας σελίδας χάνουν όλο και περισσότερο την αξία τους. Σήμερα γίνεται όλο και δυσκολότερο να ‘’εξαπατήσουμε’’ τη Google με τεχνικές Black Hat SEO και Spam γενικότερα. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιούμε σωστά τις στρατηγικές SEO και SΕΜ γιατί αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να δεχτούμε ποινές από τη Google.

Εξατομίκευση αποτελεσμάτων

Με αυτούς τους τρόπους και δημιουργώντας μία βάση δεδομένων με προσωπικά στοιχεία από τα προφίλ μας στα Social Media και από παλαιότερες αναζητήσεις μπορούμε να έχουμε περισσότερο εξατομικευμένα αποτελέσματα. Ένα βασικό πρόβλημα εδώ είναι ότι τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν κάθε υπολογιστή και όχι κάθε χρήστη.  Αυτό σημαίνει ότι αν όλα τα μέλη μίας οικογένειας χρησιμοποιούν τον ίδιο υπολογιστή, τότε χάνεται η χρησιμότητα της καταγραφής των παλαιότερων αναζητήσεων. Η Google δεν μπορεί να ξέρει σε πιο μέλος της οικογένειας αντιστοιχεί κάθε αναζήτηση, τουλάχιστον όχι ακόμα…

Μεγάλο εμπόδιο για τη Google είναι ότι πολλοί χρήστες είναι εναντίον όλων αυτών των διαδικασιών εξατομίκευσης των αποτελεσμάτων καθώς πιστεύουν ότι έτσι υπάρχει  θέμα καταπάτησης των προσωπικών δεδομένων. Το μεγάλο στοίχημα για τη Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης είναι στο μέλλον να καταφέρουν να παρουσιάζουν άμεσα τη συγκεκριμένη πληροφορία που κάθε χρήστης αναζητά. Κάτι σαν να διαβάζει την σκέψη του καθενός… Μεγάλο εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια είναι η καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων. Ας περιμένουμε να δούμε μέχρι πού μπορεί να φτάσει η εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης!

 

Written by Alexandros Stamoulis

Alexandros Stamoulis

Ο Αλέξανδρος Σταμούλης είναι επαγγελματίας σύμβουλος SEO και Digital Marketing. Σπούδασε Μαθηματικός στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακό στο Digital Marketing στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra της Ισπανίας.

Be Sociable, Share!
Home SEO Μηχανές αναζήτησης, google, spiders και το ταξίδι στο χρόνο