Υπηρεσίες SEO, Digital Marketing & Social Media 

Facebook Twitter Gplus Pinterest E-mail RSS
formats

Τι είναι SEO

SEO (search engine optimization) είναι η διαδικασία κατά την οποία βελτιστοποιούμε την κατάταξη ενός διαδικτυακού τόπου στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κτλ). Oι τρεις αυτές μηχανές αναζήτησης είναι οι μεγαλύτερες και πιο γνωστές στον κόσμο. Η Google είναι ο κυρίαρχος παντού, ιδιαίτερα στην Ευρώπη ενώ ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η Bing και η Yahoo. Στην Αμερική οι διαφορές είναι λίγο μικρότερες.

Google, Yahoo, Bing ποσοστα

Google, Yahoo, Bing ποσοστα

 

ποσοστά χρησιμοποίησης μηχανών αναζήτησης (πηγή:Wikipedia)

 

Μερικές από τις πιο γνωστές στρατηγικές SEO και προώθησης ιστοσελίδων είναι το link building, η επιλογή λέξεων κλειδιά ,η προώθηση στα social media όπως Google+, Facebook καιTwitter, η δημιουργία άρθρων, το Google Adwords, το Google Analytics κτλ. Το SEO είναι ένα σύνολο στρατηγικών το οποίο έχει σαν απώτερο σκοπό, πέρα από το να βρεθεί η σελίδα της εταιρείας μας στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, να βρεθούν άμεσα πελάτες για το προϊόν που προωθούμε. Αυτός είναι ο λόγος που είναι σημαντικό να διαλέγουμε και να στοχεύουμε στο σωστό γκρουπ πελατών για να έχουμε organic traffic.

Ανάλογα με την τοποθεσία που βρισκόμαστε, διαφέρει και η σημασία της κάθε μηχανής αναζήτησης. Αν και η Google είναι πρώτη σε όλες τις στατιστικές, σε μερικές περιοχές/χώρες δεν χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό. Για παράδειγμα στη Ρωσία χρησιμοποιείται πρωταρχικώς το Yandex ενώ στην Κίνα το Baidu.

To SEO αν και πολλοί πιστεύουν ότι χάνει σιγά-σιγά την αξία του , απλά αλλάζει μορφή και στρατηγικές. Οι επιχειρήσεις δεν θα σταματήσουν ποτέ να θέλουν να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης καθώς είναι από τους πιο αποτελεσματικούς και κερδοφόρους τρόπους διαφήμισης.

Θα προτείνουμε στη συνέχεια κάποιες βασικές στρατηγικές που βοηθούν στη βελτιστοποίηση της σελίδας μας:

1) έλεγχος και βελτιστοποίηση του κώδικα ΗΤML, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν να βρίσκουν όλες τις σελίδες του διαδικτυακού μας χώρου (η να μην βρίσκουν αυτές που δε θέλουμε), χρησιμοποιώντας σωστά, τα αρχεία ‘’meta robots’’ και ‘’robot.txt’’.

2) έρευνα για λέξεις κλειδιά (keywords), δηλαδή λέξεις που χρησιμοποιούν περισσότερο οι χρήστες του Internet στις αναζητήσεις τους, για εύρεση πληροφοριών για το προϊόν που προωθούμε στην σελίδα μας.

3) βελτιστοποίηση του κειμένου του διαδικτυακού μας τόπου, με τη σωστή χρηση λέξεων-κλειδιών που ήδη έχουμε βρει καθώς και των εικόνων που χρησιμοποιούμε.

4) έλεγχος και βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτωσης του διαδικτυακού μας τοπου. (είναι σημαντική η ταχύτητα της σελίδας μας για υψηλή κατάταξη στη Google ιδίως μετά τις τελευταίες αλλαγές).

5) διαδικασία link building, χρησιμοποιώντας forums, blogs, directories, galleries κτλ.

6) προώθηση στα social media (έχει μεγαλύτερη σημασία με τις πρόσφατες αλλαγές της Google), δηλαδή στο Google+ και ακολουθούν Facebook, Twitter, StumbleUpon, Pinterest κτλ.

7) συνεχής ανανέωση της σελίδας μας με νέα και ενδιαφέροντα άρθρα.

Υπάρχουν πολλές ακόμα στρατηγικές, αλλά τα παραπάνω είναι κάποια βασικά αρχικά βήματα.

 

Το SEO, οσον αφορα τη Google κυρίως, άλλαξε δραματικά μέσα στο 2012. Ο αλγόριθμος της Google γίνεται όλο και πιο ‘’έξυπνος’’ και καταφέρνει να παρουσιάζει όλο και περισσότερο, εξατομικευμένα αποτελέσματα, συλλέγοντας πληροφορίες με cookies, ή μέσω του Google+, και πλέον δεν είναι αρκετά τα παραπάνω για να έχουμε υψηλή κατάταξη. Οι 2 μεγάλες ανανεώσεις του αλγορίθμου ήταν η Panda και η Penguin. Σε γενικές γραμμές, αν κάποιος θέλει να κάνει σωστό SEO θα πρέπει να ενημερώνεται διαρκώς και να ανανεώνει πολύ συχνά τη σελίδα του αλλά και τις τεχνικές που ακολουθεί, γιατί υπάρχει κίνδυνος ακόμα και τιμωρίας με ποινή από τη Google αν ακολουθεί τεχνικές που δεν είναι αποδεκτές, το λεγόμενο Black hat SEO.

To SEO, σε συνδυασμό με τη γενικότερη έννοια του Internet Marketing, είναι ένα ζωντανό και αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων επιχειρήσεων και έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, χωρίς πιθανότητα να φύγει…

 

Written by Kostas Tsiamis

Kostas Tsiamis

Ο Κώστας Τσιάμης ασχολείται επαγγελματικά με υπηρεσίες SEO και Digital Marketing. Ασχολείται συστηματικά με την προώθηση επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο και την επίτευξη και διατήρηση στόχων σε ένα διαρκώς τεχνολογικά εξελισσόμενο περιβάλλον.
Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχ. Η/Υ στο ΕΜΠ.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Home SEO Τι είναι SEO