Υπηρεσίες SEO, Digital Marketing & Social Media 

Facebook Twitter Gplus Pinterest E-mail RSS
formats

Εισαγωγή στα Social Media

social mediaΜε τον όρο Social Media αναφερόμαστε στις ιστοσελίδες ή εφαρμογές που παρέχουν τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν σε μια κοινότητα. Αποτελούν την εφαρμογή της τεχνολογίας του Web 2.0 σε αντίθεση με τις παλιές απλές ιστοσελίδες όπου οι χρήστες ήταν περιορισμένοι να παρακολουθούν μόνο το περιεχόμενο που είχε δημιουργηθεί για αυτούς. Τα Social Media δημιουργούν διαδραστική επικοινωνία των χρηστών μεταξύ τους. Οι χρήστες μπορεί να είναι πελάτες, ανταγωνιστές, φίλοι, άγνωστοι, συνάδελφοι και γενικά όποιοι έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο και θέλουν να μοιραστούν τη γνώμη τους. Η συζήτηση γύρω από οποιοδήποτε θέμα δεν είναι ελεγχόμενη και οργανωμένη αλλά αποτελεί ανοιχτό πεδίο ανταλλαγής απόψεων. Αποτελούν επίσης ένα σύγχρονο και σημαντικό τρόπο εύρεσης νέων πελατών για επιχειρήσεις.

Στη γενική έννοια των Social Media συμπεριλαμβάνονται κοινωνικά δίκτυα,blogs, φόρουμ, wikis, rss κτλ. Μεγαλύτερη προσοχή και σημασία δίνεται στα κοινωνικά δίκτυα καθώς συγκεντρώνουν πολύ μεγάλο αριθμό κόσμου και κατ’ επέκταση υποψήφιων πελατών.

Τα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα είναι τα παρακάτω :

Facebook

Το Facebook δημιουργήθηκε το 2004 και αποτελεί αναμφίβολα το μεγαλύτερο και πιο διαδεδομένο κοινωνικό δίκτυο καθώς ξεπέρασε το 1 δις χρήστες! Κάθε χρήστης κάνει εγγραφή και αποκτά τη δυνατότητα να δημιουργήσει προσωπικό προφίλ, να προσθέσει φίλους, να ανεβάσει φωτογραφίες, να μπαίνει σε γκρουπ και εφαρμογές , να βλέπει ανανεώσεις στα προφίλ των φίλων του και πολλά άλλα. Μεγάλο ρόλο στην τρομακτική επιτυχία του facebook συγκριτικά με άλλα κοινωνικά δίκτυα είναι το απλό interface για τους χρήστες, η επιμονή στην εξυπηρέτηση των αναγκών των χρηστών και όχι τόσο στο εμπορικό κομμάτι, η επιλογή από την εταιρία εξειδικευμένου προσωπικού με καινοτόμες ιδέες καθώς και η συνεχής προσαρμογή με βελτιώσεις και αλλαγές.

Twitter

Το Twitter δημιουργήθηκε το 2006, έχει ραγδαία ανάπτυξη αριθμώντας πλέον πάνω από 500 εκ. χρήστες και ανήκει στην κατηγορία των κοινωνικών δικτύων και microblogging υπηρεσιών. Έχει πολύ απλό interface όπου κάθε χρήστης μπορεί εύκολα να στέλνει μηνύματα μέχρι 140 χαρακτήρες (tweets), να δέχεται tweets καθώς και να «ακολουθεί» φίλους.

LinkedIn

Το LinkedIn δημιουργήθηκε το 2003 και πρόσφατα ξεπέρασε τους 200 εκ. χρήστες. Διαφέρει από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα γιατί δεν εστιάζει στους φίλους, τις εφαρμογές και την προσθήκη εικόνων και βίντεο. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και τους βοηθά να βρίσκουν δουλειά και συνεργάτες καθώς και να ανακαλύπτουν νέες προσφορές και υπηρεσίες στον επαγγελματικό τους χώρο. Στο LinkedIn κάθε χρήστης κάνει εγγραφή, δημιουργεί το προσωπικό του προφίλ με πληροφορίες για τις σπουδές, γνώσεις και εργασιακή εμπειρία και μπορεί επίσης να δεχτεί και να δώσει συστατικές από συνεργάτες ή εργοδότες.

Google+

To Google+ δημιουργήθηκε το 2011 και αριθμεί ήδη πάνω από 300 εκ. χρήστες. Αποτελεί την απάντηση της Google στο Facebook μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες με το Orkut, το Google Friend Connect και το Google Buzz. Στα θετικά του Google+ είναι η εύκολη κατηγοριοποίηση των φίλων, η πρωτότυπη εφαρμογή Hangout, η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων καθώς και οι δυνατότητες που προσφέρει στις επιχειρήσεις για διαφήμιση μέσω της βελτίωσης στα αποτελέσματα της αναζήτησης στο google.

Pinterest

Το Pinterest δημιουργήθηκε το 2010 και αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα κοινωνικά δίκτυα έχοντας ξεπεράσει τα 40 εκ. χρήστες. Οι περισσότεροι χρήστες του Pinterest είναι γυναίκες σε ποσοστό 70%! Είναι κοινωνικό δίκτυο το οποίο βασίζεται στο bookmark φωτογραφιών κάνοντας pin. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί άλμπουμ και να οργανώνει τις φωτογραφίες σε κατηγορίες τις οποίες μπορούν να δουν και να μοιραστούν οι φίλοι τους κάνοντας repin.

Written by Kostas Tsiamis

Kostas Tsiamis

Ο Κώστας Τσιάμης ασχολείται επαγγελματικά με υπηρεσίες SEO και Digital Marketing. Ασχολείται συστηματικά με την προώθηση επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο και την επίτευξη και διατήρηση στόχων σε ένα διαρκώς τεχνολογικά εξελισσόμενο περιβάλλον.
Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχ. Η/Υ στο ΕΜΠ.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Home Social media Εισαγωγή στα Social Media