
SEO και λέξεις κλειδιά (keywords)
Οι στατιστικές έρευνες είναι ένας από τους πλέον αξιόπιστους τρόπους για εξαγωγή συμπερασμάτων. Έρευνα για τα αποτελέσματα στη Google που έγινε το 2012, δείχνει ότι το πρώτο αποτέλεσμα της Google σε μία αναζήτηση δέχεται το 34,35% των επισκεπτών. Έτσι καταλαβαίνουμε τη σημασία του SEO όπου σκοπός των τεχνικών του είναι η καλύτερη δυνατή κατάταξη μίας ιστοσελίδας στη λίστα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Πίνακας με τα συνολικά στατιστικά
Παρατηρούμε ότι τα τρία πρώτα αποτελέσματα δέχονται το 62,73% των επισκεπτών ενώ τα 10 πρώτα συνολικά το 94,75%. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι αν η σελίδα μας βρίσκεται στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων τότε είναι σαν να μην υπάρχει, η διαφορά είναι χαώδης!
Αν ζούσαμε σε έναν τέλειο κόσμο θα λέγαμε ότι για να βρεθούμε στις πρώτες θέσεις της Google το μόνο που θα χρειαζόμασταν θα ήταν πρωτότυπο ποιοτικό περιεχόμενο. Δυστυχώς ή ευτυχώς όμως αυτό δεν αληθεύει. Εδώ ξεκινάει η χρησιμοποίηση των στρατηγικών SΕΟ. Χωρίς τις κατάλληλες κινήσεις η Google μπορεί να χρειαστεί μήνες ή χρόνια για να “ανιχνεύσει” την σελίδα μας ή ίσως δεν το κάνει και ποτέ!
Συνηθισμένα λάθη λόγω έλλειψης τεχνικών SEO
Οι μηχανές αναζήτησης δεν καταλαβαίνουν όλα τα γραφικά, εικόνες ή βίντεο. Μπορεί να έχουμε μία σελίδα πολύ ωραία φτιαγμένη, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα Flash, εικόνες, Javascript και frames, αλλά για τις μηχανές αναζήτησης να είναι σχεδόν κενή! Εάν όλο μας το κείμενο βρίσκεται μόνο μέσα σε εικόνες και βίντεο η Google δεν βλέπει σχεδόν τίποτα. Αυτόματα η ιστοσελίδα μας βαθμολογείται ως πολύ κακή και κατατάσσεται πολύ χαμηλά στην λίστα των αποτελεσμάτων. Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος είναι ότι πολλές φορές δεν σκεφτόμαστε να εγγράψουμε τη σελίδα μας στο Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
Το μεγαλύτερο λάθος όμως είναι η εύρεση λάθος λέξεων κλειδιών ή η μη χρησιμοποίησή τους με τη σωστή συχνότητα. Αυτό είναι το λάθος στο οποίο θα επικεντρώσουμε την ανάλυσή μας.
Όλοι μπορούμε να φανταστούμε τι ειρωνεία θα ήταν αν η σελίδα μας βρισκόταν στις πρώτες θέσεις του Google αλλά παρ’ όλα αυτά δεν δεχόμασταν κίνηση στην ιστοσελίδα, ούτε είχαμε πελάτες. Αυτό πολλές φορές συμβαίνει αν κατατασσόμαστε πρώτοι για αναζητήσεις/λέξεις που δεν έχουν σχέση με το προϊόν που προωθούμε ή που οι χρήστες δεν είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Εκεί οδηγούμαστε από τη λάθος ή μη χρησιμοποίηση στρατηγικών SEO.
Λέξεις κλειδιά (keywords)
Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάποιες τεχνικές αλλά και προγράμματα SEΟ, έτσι ώστε να βελτιστοποιήσουμε την σελίδα μας για τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Βέβαια υπάρχουν κάποιες διαφορές στην αντιμετώπιση της σελίδας αν η αναζήτηση των λέξεων γίνεται τη στιγμή που η ιστοσελίδα κατασκευάζεται ή μετά από κάποιο χρονικό διάστημα όπου μπορούμε να μελετήσουμε το ήδη υπάρχον ιστορικό της ιστοσελίδας.
Στην περίπτωση που η αναζήτηση λέξεων-κλειδιών γίνεται ταυτόχρονα με την κατασκευή της ιστοσελίδας, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μελετήσουμε για ποιές λέξεις είναι βελτιστοποιημένα τα sites των ανταγωνιστών μας. Μερικά από τα προγράμματα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι το Semrush και το SEOguardian. Αφού έχουμε καταλήξει σε κάποιες λέξεις, μετά θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο Google Keyword Tool.
Έτσι μπορούμε να μελετήσουμε πόσοι ακριβώς χρήστες χρησιμοποιούν στις αναζητήσεις τους την κάθε λέξη κλειδί και εάν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος ή μικρός στη γλώσσα και τη χώρα που μας ενδιαφέρει. Επίσης θα πρέπει να βρούμε τις λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου. Τέλος θα πρέπει να ελέγξουμε αν οι λέξεις που επιλέξαμε χρησιμοποιούνται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας με τη σωστή συχνότητα, εάν είναι μικρή η απόσταση των κλικ ανάμεσα στην αρχική σελίδα και τις σελίδες που περιέχουν τις βασικές μας λέξεις κλειδιά, εάν οι όροι στο προϊόν που προωθούμε αλλάζουν συνεχώς οπότε η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να δέχεται συνεχείς ανανεώσεις κτλ. Όλες αυτές οι τεχνικές αποτελούν μέρος της διαδικασίας του SEO.
Στην άλλη περίπτωση όπου η αναζήτηση για λέξεις-κλειδιά γίνεται αφού η ιστοσελίδα έχει ήδη δημιουργηθεί, η βασική διαφορά είναι ότι πρώτα κοιτάμε το ιστορικό για να βρούμε τις λέξεις που έχουν φέρει κίνηση στο site μας μέχρι τώρα (για παράδειγμα χρησιμοποιώντας Google Analytics). Καλό θα ήταν μετά να κάνουμε μία λίστα με αυτές για να τις βελτιστοποιήσουμε. Στη συνέχεια ακολουθούμε τις ίδιες διαδικασίες όπως και στην πρώτη περίπτωση ελέγχοντας στο Google Keyword Tool και τις λέξεις που επιλέξαμε μελετώντας το ιστορικό.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αυτής της τεχνικής του SEO είναι να χωρίζουμε τις λέξεις κλειδιά σε γενικές και συγκεκριμένες. Έτσι ανάλογα με το στόχο μας χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες λέξεις για να το επιτύχουμε. Για παράδειγμα, αν ο στόχος μας είναι απλά να ανεβάσουμε την σελίδα μας στην κατάταξη των αποτελεσμάτων της Google χρησιμοποιούμε γενικές λέξεις κλειδιά. Έτσι θα αποκτήσουμε μεγάλη κίνηση στην ιστοσελίδα μας αλλά ένα μικρό ποσοστό από αυτούς θα ενδιαφέρεται να αγοράσει το προϊόν μας. Αντίθετα αν η σελίδα μας είναι ήδη στην πρώτη σελίδα του Google αλλά για κάποιο λόγο δεν έχουμε πολλούς πελάτες τότε χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδιά εξειδικευμένες. Έτσι οι επισκέπτες που θα έχουμε να ενδιαφέρονται άμεσα για αγορά του προϊόντος μας.
Στην ουσία μία εκστρατεία μάρκετινγκ σημαίνει και SEO. Πάντα θα πρέπει να καθορίζουμε τους εν δυνάμει πελάτες, το πού βρίσκονται και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναζητήσουν το προϊόν μας. Θεωρητικά ο άμεσος στόχος μίας διαδικασίας SEO είναι η κατάταξη της ιστοσελίδας μας στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, ο απώτερος σκοπός και ο σημαντικότερος όμως είναι η εύρεση πελατών όπως και σε μία εκστρατεία μάρκετινγκ.