7 βασικές συμβουλές στο content marketing για το 2016
Στη σημερινή εποχή το SEO έχει αλλάξει όχι στην βασική του φιλοσοφία, αλλά στους κανόνες υλοποίησης του. Πλέον το SEO είναι πιο προσωπικό, δυναμικό και συναρπαστικό! Οι αλλαγές είναι συνεχείς, το μόνο που παραμένει σχετικά σταθερό είναι η προσέγγιση στο content marketing. Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στο επιμέρους κομμάτι του content marketing, την δημιουργία του περιεχομένου στο blog μας.
Μερικές βασικές συμβουλές στην δημιουργία άρθρων είναι οι παρακάτω:
Βελτιστοποίηση των meta titles και descriptions
Πρόσφατα, η Google είχε προχωρήσει σε αλλαγές στα meta. Μετά την αφαίρεση των διαφημίσεων δεξιά, η Google αρχικά μεγάλωσε σε αρκετά οργανικά αποτελέσματα το title tag στους 70 περίπου χαρακτήρες, κάτι το οποίο το αναίρεσε και ισχύει πάλι το όριο των 58-60 χαρακτήρων και αντίστοιχα 150-160 χαρακτήρες στο description tag. Αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία σε γενικές γραμμές είναι το meta title να περιέχει 1 φορά το βασικό keyword και το meta description να λειτουργεί ως call to action αυξάνοντας την επισκεψιμότητα.
Τα άρθρα είναι για τους αναγνώστες, όχι για τις μηχανές αναζήτησης
Η βασική προτεραιότητα στην δημιουργία άρθρων είναι πρωτίστως να βοηθούν τους αναγνώστες να βρουν την πληροφορία που θέλουν και κατά δεύτερο λόγο για το SEO. Το RankBrain της Google είναι πλέον αρκετά αξιόπιστο για παρεμφερή keywords, γι’αυτό θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούμε όλα τα “όπλα” για την βελτιστοποίηση των κειμένων μας, όπως εικόνες και βίντεο. Πλέον η Google δίνει μεγαλύτερη αξία σε άρθρα με πολλές λέξεις, δεν αρκεί πλέον το κλασσικό “300 λέξεις αρκούν για ένα άρθρο”. Η τάση είναι πλέον για μεγάλα post πάνω από 1000 λέξεις, ακομα και πάνω από 2000 λέξεις!
Κατάλληλες επικεφαλίδες στα άρθρα
Η επικεφαλίδα είναι η πρώτη πληροφορία που παίρνει ο αναγνώστης σχετικά με το άρθρο μας. Συνήθως είναι καθοριστικής σημασίας για το αν θα ανοίξει το άρθρο ή θα το προσπεράσει. Το γεγονός ότι στο SEO βοηθά να υπάρχουν πολλά κλικ από τις αναζητήσεις, δείχνει την σημασία των επικεφαλίδων. Η προσπάθεια μας πρέπει να είναι η επικεφαλίδα μας να προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να τον τραβά στην ανάγνωση του άρθρου μας.
Δημιουργία Sitemap
Πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο συχνά αγνοείται από τους webmasters. Καλό είναι να έχουμε και XML και HTML Sitemap. Με τον XML sitemap δίνουμε την ευκολία στην Google να κάνει index τις σελίδες μας, ενώ τον HTML sitemap μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν κυρίως οι επισκέπτες του site.
Βελτιστοποίηση του internal linking
Είναι αναρίθμητα τα site, στα οποία βλέπουμε καθημερινά εσωτερικά links με κείμενο για το link (anchor text) “κάντε κλίκ εδώ” ή “διαβάστε περισσότερα”. Με αυτή την κακή τεχνικά στρατηγική, χάνουν τα site μια σημαντική δυνατότητα για SEO. Καλύτερο είναι τα links να περιέχουν σημαντικές λέξεις του κειμένου που κατευθύνει. Έτσι οι μηχανές αναζήτησης “καταλαβαίνουν” καλύτερα την αρχιτεκτονική του site και βαθμολογούν ανάλογα και τις σελίδες. Καλό είναι σε κάθε άρθρο μας να υπάρχουν links προς άλλες υποσελίδες του site που να βοηθούν τόσο τον αναγνώστη όσο και την Google.
Φιλικές σελίδες για mobile συσκευές
Αυτό ήταν γνωστό ως τάση από τα προηγούμενα χρόνια, όμως για το 2016 είναι πλέον καθοριστικό καθώς επηρεάζει άμεσα τα rankings ιδίως στις αναζητήσεις σε κινητά και τάμπλετ. Έχοντας αυτό υπόψιν μας θα πρέπει να έχουμε σελίδες με γρήγορη φόρτωση χωρίς περιττή Javascript, κατάλληλο και εύχρηστο navigation του site μας καθώς και βελτιστοποιημένες εικόνες,
Αποφυγή του keyword stuffing
Όταν χρησιμοποιείται η βασική συμβουλή ότι γράφουμε περιεχόμενο στο site μας για τους αναγνώστες και όχι για τις μηχανές αναζήτησης, τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για keyword stuffing. Αν η συχνότητα ενός keyword στο κείμενο ξεπερνά το 3% τότε πιθανότατα να υπάρχει αρνητικό αποτέλεσμα, παρά θετικό. Εξάλλου οι μηχανές αναζήτησης βασίζονται πλέον περισσότερο στο πόσο σχετικό είναι συνολικά το άρθρο με την αναζήτηση του χρήση και όχι το ποσοστό του keyword στο άρθρο.
Το SEO είναι δυναμικό με συνεχείς αλλαγές. Η προσαρμογή γρήγορα και σωστά στα νέα δεδομένα κάθε στιγμή αποτελεί προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να είναι μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Ταυτόχρονα με την προσαρμογή, το ποιοτικό και χρήσιμο για τους αναγνώστες περιεχόμενο αποτελεί “σταθερά” που μπορούν να επενδύσουν με σιγουριά όλες οι online στρατηγικές μάρκετινγκ.